onsdag 1 juli 2015

Högsommarvärme
























Då var det redan juli månad. Och idag slog värmen till med all kraft. Så jag antar att de flesta människor är överlyckliga nu, med tanke på hur mycket det har gnällts och klagats på att sommaren aldrig kommer. Fast jag är tvärtemot alla andra, jag hatar sol och värme. I dag har jag inte vågat gå ut överhuvudtaget, för jag bränner mig så lätt. Var ute en sväng nu på kvällen eftersom jag ville träna lite i bassängen, men jag fick ge upp eftersom myggen höll på att äta upp mig.

Jag hade lovat mig själv att jag skulle börja skriva träningsdagbok idag, eftersom jag vet av erfarenhet att man faktiskt tränar mer då eftersom det är roligt att skriva in saker i boken. Fast dagens blad gapar ganska tomt. Jag har gått 3388 steg enligt räknaren, och det är ju på tok för lite. I morgon får jag stiga upp tidigt så att jag hinner göra min träning innan det blir för varmt.

För övrigt kommer juli att bli en ganska hektisk månad. Det är så otroligt mycket att göra i min pappas hus, inför den första visningen som kommer att bli i början på augusti. Det har dykt upp alla möjliga saker som måste ordnas innan dess, energideklaration, radonmätning, vattenprover ska tas eftersom han har egen brunn, överlåtelsebesiktning, sotning, och besiktning av värmepannans installation eftersom min pappa inte har gjort detta utan kört den olagligt i stället. Sedan ska det givetvis flyttstädas och tömmas på alla saker som finns kvar fortfarande. Jag skulle inte klaga så mycket om huset hade legat lite närmare, men som det är nu måste vi köra 80 mil tur och retur varje gång vi ska göra någonting där. Väldigt tidskrävande, och väldigt, väldigt dyrt. Längtar tills det är över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar