onsdag 15 juli 2015

Ny mexikansk kudde

Jag blev ju aldrig riktigt nöjd med min förra mexikanska kudde, men trots det så har jag börjat på en till....

Det var från bloggen Sarah Star jag fick inspirationen till den förra kudden, eller rättare sagt till  själva rutorna. Hon hade ju gjort sin kudde kvadratisk med nio rutor på varje sida, och denna gång tänkte jag göra exakt likadant. Och den här gången har jag fått tag på samma garn som hon använde också, nämligen RICO Creative Cotton. Förra gången hittade jag det aldrig, tror inte det säljs i Sverige överhuvud taget. Men - när jag beställde min nya rundsticka från England, så upptäckte jag att de sålde garnet i den webshoppen. Så jag beställde sex nystan och det ångrar jag verkligen inte!

Garnet är ren bomull, och påminner lite grann om DROPS Paris. Lite tunnare är det, och mycket klarare och vackrare i färgerna tycker jag. De färger jag har använt är  Tangerine, Fuchsia, Cherry, Orange, Turquoise och Cardinal. Virknål 4 mm.

Då kör vi!






















Underbart garn att jobba med!



Här kommer en bild på garnet och sex färdiga rutor:



 
 

Tretton färdiga rutor nu. Bara fem kvar!
 
 
 
Alla 18 rutor färdiga och får lite blockning:
 
 
 
Under tiden som jag väntar på att rutorna ska bli torra så virkar jag en liten Mandala av garnet som blev över....
 
 
 
 
Mandala färdig! (beskrivning från SarahStar)
 
 
 
och så här blev kudden till slut:

1 kommentar:

  1. Hi Marie, So glad you managed to find the Rico yarn, those colours really do pop! Love your cushion and the mandala - beautiful! Sarahxx

    SvaraRadera