lördag 18 juli 2015

Kuddfodral i Sirdar Crofter

För en tid sedan när jag googlade på gratismönster så hittade jag av en händelse beskrivningar på fyra olika kuddfodral på  teetee´s hemsida. De var stickade i Sirdar Crofter, och jag tyckte det såg jättefint ut. Tyvärr kunde jag inte hitta det garnet någonstans då, men för några veckor sedan så såg jag att det fanns i Deramores webshop och då kunde jag ju inte låta bli att beställa lite....

Nu har jag börjat på en av kuddarna, med garn av fg 33 och stickor 4 mm. Mönstret är enkelt, bara rätstickning.

Bakstycket är redan färdigt:























Och framstycket är på gång:
























Uppdatering 28/1 2016
Sent omsider så blev då kudden färdig. Tycker den är ganska snygg, kanske är innerkudden lite för bullig. Ska se om jag kan stretcha ut det stickade lite.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar