torsdag 30 juli 2015

Jordskalv!


Då har man upplevt ett jordskalv för första gången i sitt liv. Det var lite obehagligt, men kanske lite spännande också. Jag satt i soffan och tittade på tv klockan 21:45 i går, när det började mullra ute. Jag reagerade inte först utan trodde att det var åskan eftersom det hade åskat till och från tidigare under dagen. Sedan började glasen i vitrinskåpet att skallra, och då trodde jag att det var ett flygplan som flög lågt. Vi bor ju nära en flygplats, och det händer ibland att det kommer plan på låg höjd rakt ovanför vårt hus. Men sen började hela huset skaka, och då blev jag faktiskt lite orolig...

Det hela var säkert över på 30 sekunder, och bara några minuter senare så kunde vi läsa på internet att det hade varit ett jordskalv! Tidningarna hade fått massor av telefonsamtal, så de skyndade sig med att lägga ut information. Som tur är så blev ingen skadad, och man får väl vara tacksam över att man bor i ett land där det inte förekommer några allvarliga naturkatastrofer.

Så mycket pysslande har det inte blivit, jag har haft massor att göra både i min pappas hus och här hemma. Jag städar och röjer allt vad jag orkar i vårt hus också nu, för jag måste på något sätt göra plats för saker som jag vill spara från min pappas hus. Vet inte riktigt hur det ska gå till, vi har visserligen fått hyra ett extraförråd men det är redan fullt....

Jag har i alla fall gjort färdigt både fram- och bakstycken till mina kuddar. Och så har jag virkat sex nya rutor till äppelfilten. Den börjar jag bli hjärtligt trött på nu, men jag har bara sex rutor till att göra på den så det får väl gå. Och så är jag nästan färdig med de två styckena till ponchon.





 
 
 
Och så har jag köpt lite nya tyger som jag egentligen inte behövde ha....men jag kunde inte låta bli för de var så otroligt vackra båda två, och jag tyckte jag hade förtjänat något fint så hårt som jag har jobbat...min lilla kattfröken Alexis tyckte också att de var väldigt fina. Hon vägrade att flytta på sig när jag skulle ta bilden. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar