torsdag 2 juli 2015

Problemlösning

Problem kan lösas på olika sätt. Här följer två olika metoder.


Problem nr 1: Jag tappar bort min virknål, 5.5 mm, och blir extremt irriterad eftersom det är den som jag använder till filten jag virkar på just nu.

Lösning: Min sambo kommer på att han kan köra en omväg hem från jobbet nästa dag, för att komma till en garnaffär där han stannar och köper en ny virknål till mig. Kostnad: 35 kr. En enkel, snabb och billig lösning alltså.
















Problem nr 2: Jag glömmer en rundsticka, 7mm, på en plats 40 mil hemifrån, dit jag inte kommer att återvända på minst 14 dagar.

Lösning: Jag beställer en ny sticka på internet. Tyvärr hittar jag inte exakt den sort jag vill ha i någon svensk webshop, så jag får beställa från England. När jag tittar på vad de har i den engelska webshopen så upptäcker jag att de har flera olika sorters garn som jag har varit nyfiken på att prova sedan lång tid tillbaka, men inte hittat i Sverige.  Och jag råkade visst klicka lite på en del av dem, så när jag packade upp rundstickan så låg det här i paketet...Kostnad:800 kr.























En krångligare, mer tidskrävande samt betydligt dyrare metod alltså. Fast mycket, mycket roligare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar