onsdag 12 april 2017

Påskblommor

Jag kämpar på med mina filtar, tro inget annat! Men nu är det ju faktiskt påsk om några dagar, så jag kände att jag ville påskpyssla lite också.

Det är länge sedan jag hade något påskris eller påskträd inne, det har vi inte haft plats för. Men nu har vi ju fått det lite större, så denna påsk hade jag nog tänkt göra ett fint träd med många dekorationer! Nu blir det nog inte så i alla fall p.g.a vissa saker som har hänt, jag har fått koncentrera mig på annat.

Men jag har virkat lite blommor i alla fall!

Något garn till detta behövde jag inte köpa, jag har fortfarande inte packat upp allt mitt garn efter flytten, men jag hittade ganska många nystan Mandarin petite i lämpliga färger:

























De här blommorna hade jag virkat sedan tidigare efter beskrivning i tidningen 101 ideer. Så nu behövde jag bara fästa trådarna och sätta dit en pärla i mitten på varje:























De här blommorna har jag virkat nu. Beskrivningen hittade jag i bloggen Atty*s

























De här blommorna har jag också gjort nu, efter beskrivning hos DROPS/Garnstudio























Jag får väl se om jag hänger upp dem någonstans, eller om de bara får ligga framme.


2 kommentarer:

  1. Beundrar som vanligt alla dina härliga färger. Alla dina rutor är jätte vackra och så fint komponerade i färg val. Så vackert!

    SvaraRadera
  2. Tack! Där var du snabb :-) Ja, det här är färger som man blir glad av tycker jag. Behövs i dessa tider när det händer så mycket elände.

    SvaraRadera