söndag 23 april 2017

Äggtröjor 2017 års kollektion.

Strosade runt i huset och plockade undan saker lite här och var, när det plötsligt slog mig! Jag har ju inte gjort några äggtröjor denna påsk! Jag hade lovat mig själv att jag skulle göra två nya varje påsk, och det har jag har gjort de tre sista åren. I år föll det i glömska, men bättre sent än aldrig, så nu är de på G!

Äggtröjor i Novita Nalle Garden




















Och nu fick jag ju tillfälle att testa dessa fantastiska garner också!
De är så otroligt vackra, och jag är väldigt glad att det har blivit lättare att få tag på Novitas garner i Sverige nu. Jag köpte dessa på Adlibris.

Bara halsringningarna kvar att göra på tröjorna, men de är lite pillriga så det tar en stund. Kommer förhoppningsvis bilder på de färdiga tröjorna i morgon!


Uppdatering 25/4:

Tröjorna färdiga! De blev lite för stora eftersom Novita-garnet är tjockare än de sockgarner som man ska använda enligt beskrivningen. Men det gör ju inte så mycket. Jag älskar det här garnet, det är så vackra färger, och jag känner att jag verkligen måste börja sticka mer strumpor.



















Eva Martinsson heter hon som har gjort beskrivningen till tröjorna, den finns att ladda ner gratis på Ravelry.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar