onsdag 19 april 2017

Försenat påskpyssel

Det här påbörjade lilla projektet hittade jag när jag försökte bringa lite ordning bland mina påskpysselgrejer. Det är något jag började på förra påsken, och först kunde jag inte komma ihåg vad det skulle bli för något. Men så hittade jag beskrivningen jag hade använt hos DROPS Design, och då var det ju självklart att det skulle bli en....



















....påskkyckling!!!


























Den blev ju inte lika fin som på bilden i beskrivningen, men ganska söt ändå :-)
Så jag gjorde tre stycken till:


























Halshuggna påskkycklingar:

Kom på att man kan virka kycklingar utan huvud också 😄😄😄

























Nu tror jag faktiskt att det får räcka med påskpyssel! Jag har massor av andra pyssel jag måste jobba med. Men jag är nöjd med att jag kommer att ha en del att hänga i riset nästa år i alla fall!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar