torsdag 13 april 2017

Äggpyssel

Påsken närmar sig med stormsteg! Jag kommer inte att hinna göra så mycket påskpyssel, och någon påskmiddag blir det inte heller i år. Det händer lite tråkiga saker omkring mig och det känns inte rätt att ha kalas just nu.

Men idag har jag i alla fall pysslat lite. Jag blev så inspirerad när jag tittade i bloggen  DIYSweden så jag kunde inte låta bli!

Så jag har köpt lite ägg i plast och styrolit. Det kanske är lite fusk, men jag hinner inte göra något med äkta, urblåsta ägg. Det tar för lång tid eftersom man måste vara så försiktig hela tiden.

Så nu har jag rivit lite olika sorts papper i småbitar, och klistrat fast bitarna på plastägg med decoupagelim:






















På med lite bokmärken och ett lager decoupagelack:






















Det blev ganska fint tycker jag!


Nu ska jag måla några ägg som jag också ska sätta bokmärken på sedan. Grillpinnar, frigolit, tvättsvamp och papperstallrik är bra konstnärsmaterial :-)






























Nu får det nog räcka med äggpyssel för denna påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar