lördag 25 mars 2017

Två filtar att göra färdigt

Blev lite inspirerad av att jag lyckades göra färdigt Chunky Monkey-pläden, så nu tänker jag försöka göra färdigt två filtar till!



















Shelly Kang-filten har jag lite trådar kvar att fästa, och så ska jag virka eller sticka en svart kant runt omkring. På Menorca Soft har jag 8-10 varv kvar att virka, och så en hel del trådar att fästa förstås. Bara att sätta i gång!

Uppdatering 25/4:

Båda filtarna äntligen färdiga. Menorca-filten är jättesvår att fotografera, färgerna är mycket finare i verkligheten. Utseendemässigt är jag väl inte riktigt nöjd med denna filt, jag gjorde ju misstaget att låta en tråd av guldfärgad Madeira följa med när jag virkade, och visst ser det fint ut, men tråden trasslade sig hela tiden så det tog evigheter att virka färdigt filten! Dessutom gick det inte att repa upp heller, så jag har gjort en del misstag och slarvfel som syns ganska bra. Men filten är i alla fall mysig att svepa in sig i när man sitter i soffan, den är ju gjord i bomull så den blir inte så varm. Jag tror att jag kommer att använda den mycket i sommar.





















Däremot är jag supernöjd med Shelly Kang-filten, jag virkade en enkel svart kant runt den, det räcker så tycker jag, Den är ju så färgglad i sig själv.









































Känner att jag verkligen skulle vilja lära mig fotografera bättre, helst med systemkamera. Vill lära mig bildbehandlig också, det skulle vara så roligt att kunna ta fina bilder som ger bättre rättvisa åt allt arbete man lägger ner på sina arbeten. Så nu bestämmer jag mig för att det är dags att ta i tu med att lära sig detta!!!

2 kommentarer:

  1. Tack snälla! Jag blir så glad när du kommenterar, jag har ganska många visningar på min blogg men det är så sällan någon skriver något. Jag har bestämt nu att jag ska bli lite bättre på att kommentera i andras bloggar också :-)

    SvaraRadera