måndag 25 maj 2015

Planering vecka 22

Har satt mig ner med en kopp te och en almanacka för att försöka organisera min tillvaro lite. Och fick nästan en chock när jag såg att vi snart är inne i juni månad...vart har tiden tagit vägen? Jag har varit så upptagen med att försöka hantera de problem som uppstått på grund av alla tråkigheter som drabbade min familj under år 2014, så jag har nog förlorat min tidsuppfattning lite grann....

Hur som helst så ska jag fortsätta att pyssla och handarbeta på alla lediga stunder. Egentligen har jag väl inte tid att hålla på med det så mycket som jag gör, men jag vill ju så gärna bli färdig med alla ofullbordade projekt som jag har samlat på mig under åren. Det är lite som terapi för mig, för jag känner att jag mår väldigt bra varje gång någonting blir färdigt!

Tyvärr känner jag att kroppen inte mår lika bra som själen av allt pysslande, det blir lite för mycket monotona rörelser och fram för allt alldeles för mycket stillasittande. Jag är i usel form just nu, jag har gått upp i vikt och är väldigt otränad. Så nu har jag bestämt mig för att jag måste ta i med hårdhandskarna vad gäller den biten också. Har varit nere i källaren och röjt lite nu, och plockat fram alla träningsredskap jag kunde hitta. Och flyttat undan alla möbler och kartonger som stod uppepå löpbandet...

Jag längtar efter att vattnet i vår bassäng ska bli tillräckligt varmt för att bada, men än så länge är det bara 14 grader så vattengympan får nog vänta några veckor tyvärr. Men från och med i morgon ska jag i alla fall ta en ordentlig promenad varje dag, antingen utomhus eller på mitt löpband.

Vad gäller pysslandet denna vecka så får jag fortsätta med min mexikanska kudde eftersom den inte är färdig. Dessutom får jag göra om foten på en av mina blå-röda raggsockor som inte blev som den skulle.



















Sen är det dags att sätta fart med det här tjusiga projektet, en sommartröja i härliga färger!  Har lovat mig själv nu att inte hålla på med mer än tre olika projekt samtidigt....










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar