tisdag 19 maj 2015

En bra dag för mig och för Sverige.

I dag har det varit en bra dag! På förmiddagen följde jag presskonferensen som Hovrätten över Skåne och Blekinge höll i samband med att domen mot gärningsmännen i Yara-fallet blev offentlig. Vi är många, många som följt alla turer i det fruktansvärda mordet på åttaåriga Yara som begicks i april förra året. Vi är många som har läst polisens förundersökning, och gråtit hejdlöst över alla hemska detaljer. Och vi är många som blev chockade och förtvivlade över att den ena av gärningsmännen bara fick sex års fängelse i tingsrätten.

I dag höll vi alla tummarna för att Hovrätten skulle döma till ett längre straff, och glädjen och lättnaden blev stor när beskedet kom att straffet höjts från 6 år till 14 år! Så idag fick vi gråta av glädje, i stället för av sorg och vanmakt!

Sen fick jag torka tårarna lite snabbt, för just då kom postbilen, och titta här vilka trevliga saker den hade med sig till mig! Två stycken alldeles nya pysseltidningar som jag ska läsa i kväll:


 


Och så de här fina necessärerna som jag skickat efter från Joy Shop, de kostade bara 299kr tillsammans och var verkligen jättevackra. Jag ska ha pysselgrejer i dem tänkte jag. Strumpstickor, stoppnålar och måttband och sådant som bara kommer bort när man behöver dem som mest.
  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar