lördag 9 maj 2015

Godispyssel

Jag älskar choklad och mycket annat godis!!! Men jag äter det inte så ofta. Dels för att jag behöver gå ner i vikt, men mest för att min sambo fick diabetes för några år sedan. Jag kan ju inte sitta och smaska på choklad och karameller när han inte får äta, det hade ju varit elakt.

Men ibland på helgen brukar jag göra lite hemmagjort godis och äta efter det att han har somnat. I dag blev jag så himla godissugen , så jag gjorde lite Rocky Road efter detta recept, och det har jag ätit nu. Det blev gott, men lite för sött i min smak, jag tycker den vanliga sorten där man inte har i kondenserad mjölk är mycket godare. Men nu vet jag det till nästa gång.

Jag vågar inte riktigt tänka på hur mycket kalorier jag har ätit idag, för vi hade gräddsås till maten också. Men nu ska jag ha storstädning hemma både lördag och söndag, så då förbränner man förhoppningsvis lite extra fett...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar