söndag 15 juni 2014

Morning Sun



Här kommer ännu ett UFO som jag som bäst håller på att göra färdigt nu.




















Beskrivningen finns här på Garnstudio's hemsida, och så här tycker deras designer att projektet ska se ut:




















Garnet är DROPS Fabel, ett garn som jag tycker väldigt mycket om att jobba med på grund av att det har så vackra färger, och att det blir så fina mönstereffekter. Sju olika färger ska det vara, och jag har valt att följa beskrivningen exakt. Tyvärr trivs jag inte riktigt med att sticka med tjocka stickor (5,5) i detta garn, normalt brukar man ju använda 2,5-3. Men jag tycker nog att det blir ganska fint i alla fall, så jag har bestämt mig för att fullfölja detta arbete enligt instruktionerna. Min bild har jag tagit efter en stickad rapport, det vill säga 18 varv vardera av de sju färger som ingår. Dags att börja om med det oranga garnet nu således..
( Jag kanske ska nämna att den tjusiga garnkorgen, AKA brödkorgen, är stickad av mig i DROPS Eskimo färg 19 efter denna beskrivning )

Uppdatering 15/6

Har stickat färdigt c:a 75% nu, och då ser det ut ungefär så här:















Uppdatering 23/6: Äntligen färdig! 74074 maskor...

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar