måndag 16 juni 2014

En Mandala till Lucy

Uppdatering 30/9:
Så stolt jag blev när jag upptäckte att MIN Mandala kom med på en bild som ska publiceras i Yarndale´s kalender 2015! Så här ser september månads bild ut:
Bild från Facebook



























Uppdatering 11/8:
Nu har alla inkomna Mandalas fotograferats och lagts ut på Sociala medier! 1182 stycken från 49 länder blev resultatet. Det ska bli väldigt spännande att se bilder på det färdiga projektet så småningom! Kolla här, MIN Mandala! (överst raden, andra från vänster..)

Bild från Yarndale´s Facebooksida






















Ursprungligt blogginlägg:

Jag älskar verkligen att läsa alla fantastiska handarbetsbloggar som finns på nätet! En av de allra mest inspirerande om man gillar virkning är  Attic24 som skrivs av en tjej som heter Lucy i North Yorkshire, England.

Häromdagen så publicerade hon en rolig uppmaning till oss bloggläsare, nämligen att virka varsin Mandala och skicka till henne. Dessa ska användas till en installation under garnfestivalen Yarndale i Skipton, och anknyta till starten i årets Tour de France som går av stapeln i närheten. Här kommer det en bild från bloggen på några av de mandalas som hon redan har fått in :


Från bloggen Attic24 



















Och jag vill ju självklart också vara delaktig i detta spännande projekt, så nu har jag börjat knåpa ihop en liten mandala jag med. Jag har aldrig virkat någon mandala tidigare, men jag googlade lite och fastnade för en beskrivning från CrochetHome, Tildagarn och virknål 2,5.
Och så här ser min version ut när den nästan är färdig:









 
Uppdatering 21/6:  Färdig! (samt stärkt och skickad!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar