tisdag 1 september 2015

September in the rain...

























Då är det september. Och det regnar. Och jag bryr mig inte! Jag välkomnar hösten. Sommaren är bara en plåga för mig. Som tur är så har det inte varit några längre perioder av värmebölja denna sommar, och ingen är gladare för det än jag.

Däremot har sommaren varit jobbig av andra anledningar, främst på grund av allt slit med min pappas hus. För några veckor sedan hade vi besiktning där, och tyvärr hittades det en del otrevliga saker. Ganska stora fuktskador bland annat. Så priset för huset kommer antagligen att bli betydligt lägre än vad mäklaren har trott tidigare. Men jag bryr mig inte så mycket, nu vill jag bara bli av med det så att jag slipper alla långa resor och allt arbete. Mäklaren har lagt ut huset till försäljning  idag, så nu är det bara att hålla tummarna. Första visningen blir nästa vecka, så med lite tur så är det någon som köper det snabbt....

Nu kan jag i alla fall sluta stressa, för det är ju  ingenting mer jag kan göra. Bara att vänta...

I morgon ska jag bara koppla av. Dricka massor av te, koka fläsklägg och rotmos till middag, och PYSSLA jättemycket. Jag har många pyssel som det inte är så mycket kvar att göra på, så jag ska försöka göra ett ryck nu och avsluta dem innan det börjar dra ihop sig till årets julpyssel :-)

2 kommentarer:

  1. Fina Månadstavlor! Har du alla? Skulle gärna vilja se bilder på de övriga månaderna också.
    /Kristina

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentaren! Jag har gjort alla 12 fast jag har bara bilder på 6 stycken än så länge. Jag brukar lägga ut en tavla i det första blogginlägget jag gör varje månad. Så det finns bilder i inläggen 1/4, 1/5, 1/6, 1/7, 2/8 och 1/9 än så länge. De andra kommer också så småningom.

    SvaraRadera