måndag 31 augusti 2015

Sakta men säkert....

Det går inte fort för mig att bli färdig med alla mina projekt. Nu har jag i alla fall inte startat några nya på ett tag, men tiden och orken har varit dålig denna månad. Men augusti månads disktrasa är i alla fall färdig:























Och under över alla under, Äppelfilten blev också färdig till slut:



 



















Den är jag skapligt nöjd med, mest för att jag tycker att färgerna är läckra. Men rutorna blev för stora och filten är lite för lös i konsistensen, jag tycker det är jättesvårt att virka med tjock virknål och tunt garn som dessutom varierar i tjocklek hela tiden. Och tyvärr fattade jag inte hur man skulle virka första varvet i bården, så den hoppade jag över till slut och gjorde bara varv 2-5. Men jag är hyfsat nöjd. Den är ju trots allt färdig, och den ser ganska mysig ut i soffan. Katterna gillar den också, den är full med katthår redan. Men mina katter är kvalitetsmedvetna, jag har virkat akrylfiltar till dem men de vägrar att ligga på sådana. Naturmaterial ska det vara!


Och så har jag stickat färdigt alla delar till Fuchsiatröjan. Bara att sy ihop den nu alltså, och det tycker jag är så svårt och tråkigt....Väldigt synd att det inte går att fånga färgerna på detta garn på bild, för de är helt fantastiska i verkligheten.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar