måndag 31 augusti 2015

Fuchsiatröjan

Alltså, ibland blir jag inte riktigt klok på hur Blogger fungerar. Det här blogginlägget gjorde jag för flera månader sedan, och nu skulle jag bara lägga in en bild...och nu står det att inlägget är gjort idag. det stämmer ju inte, men nu får det vara så.





***Ursprungligt blogginlägg***

Den här tröjan stickar jag på just nu:



















 
 
(Beskrivning på Garnstudios hemsida)


Fast även om modellen var snygg så ville jag ju förstås hellre göra den i mina egna färger.....(det är på grund av färgerna som jag kallar den Fuchsiatröjan)

DROPS Delight fg 12 och Alpaca silk fg 9





















Man stickar med dubbelt garn, en tråd av varje sort, på stickor 7 mm, så det går ganska fort. Och så här ser det ut:




















Tadaa! Bakstycket färdigt.



 
 
Uppdatering 31/8:

Det går inte så fort undan, men nu är i alla fall alla delar färdigstickade. Ärmarna blev också rärstickade, inte slätstickade som står i beskrivningen.


















fortsättning följer............

1 kommentar:

  1. The book does a great job of chronicling the art of knitting and goes in to great detail about the earliest writings and samples of knitted items. babygarn

    SvaraRadera