onsdag 2 september 2015

Inled mig icke i frestelse...

Dagens spartips! Köp aldrig någonsin Novita-tidningen! Jag köpte det senaste numret i Pressbyrån för någon vecka sedan, och det var då rent märkvärdigt hur mycket fint det fanns där. Massor av fina modeller, jag tror jag skulle vilja göra nästan allihop. Och vilka härliga garner i fantastiska färger! Tyvärr brukar det vara jättesvårt att få tag på Novitas garner i Sverige, i alla fall där jag bor. Har inte hittat någon bra webshop som säljer dem heller. Men för några dagar sedan så hamnade jag på denna hemsida: https://www.novitaknits.com/sv/sv. De skickar till Sverige, och det var till och med fraktfritt just nu!

Oj vad sugen jag blev på att beställa garn till en härlig höstkofta! Men tyvärr så har jag ju köpstopp på garn just nu, så denna gång fick jag nöja mig med att bara titta på bilderna. Jag lovar, jag var jätteduktig och beställde absolut ingenting... Ett köpstopp är ett köpstopp trots allt, och det måste man respektera.... ( ha ha ha ha ha ha!!)













 

2 kommentarer:

  1. Du är ståndaktig som tenn soldaten! Jag har haft massor av köpstop men alltid fallit för frestelsen. Suck! Jag kan nog inte hålla det jag lovat mig själv när det gäller garn köp.
    Så jag lyfter på hatten för dig! Bra gjort!

    SvaraRadera
  2. Tyvärr är jag inte alls duktig och ståndaktig när det gäller garn. Inlägget var ironiskt. Självklart kunde jag inte låta bli att beställa.Det låg hela 19 nystan i paketet...fast jag ångrar mig inte, garnet är så himla fint!

    SvaraRadera