tisdag 8 september 2015

Hola!

I går fick jag tag på en innerkudde och ett nystan orange Rico-garn så att jag kunde göra färdigt min andra mexikanska kudde. Jag fullkomligt älskar Rico bomullsgarn. Det är så härliga färger!


 

 

Och så här ser den ut! Min förra mexikanska kudde (den cylindriska, gjord i Tilda-garn) fick också vara med på en bild:











































Jo, och så har jag en liten bekännelse att göra också. Mitt förra inlägg var faktiskt lite ironiskt. Naturligtvis kunde jag INTE låta bli att beställa garn från Novita. Det låg hela 19 nystan Novita Ruska i paketet på bilden......




















Det är koftan på bilden i länken jag ska göra. Fast jag måste sy ihop både Fuchsiatröjan och Skappelgenseren först innan jag får börja med Novita-koftan. Så nu blir det till att ligga i de kommande dagarna.
https://www.novitaknits.com/fi/sv

2 kommentarer:

  1. Då är du i alla fall mänsklig och kan precis som mig inte avstå från garn frestelsen. Härliga kuddar i riktigt härliga höst färger. Novita garnet var också riktigt snyggt. Det blir säkert en vacker kofta av det.

    SvaraRadera
  2. Beautiful! I love the cylindrical version too, very clever. So glad you like the pattern :-).

    SvaraRadera