söndag 12 april 2015

Virkad korg och burkar

För en tid sedan köpte jag två nystan Odin från Viking of Norway. Färgen är 853, och det är nog nästan det vackraste garn jag vet. Fantastiska färger som inte går att fånga riktigt bra på bild. Egentligen hade jag tänkt sticka strumpor av dem, men när jag kom hem och packade upp dem så märkte jag att de skulle passa otroligt bra in i min heminredning! Så jag tog fram en virknål och improviserade lite.... Det blev några varv med ett guldgarn på slutet också för effektens skull.
























Och så här blev det till slut! Två nystan räckte precis.


2 kommentarer:

  1. Riktigt vackra och färg granna blev de, dina burkar. Härligt med färg!

    SvaraRadera
  2. Tack! ja, det här garnet är otroligt vackert, synd bara att det börjar bli så svårt att få tag på det. Jag ska försöka få pengar över till månadsskiftet och köpa så att det räcker till en hel tröja innan det försvinner helt och hållet.

    SvaraRadera