onsdag 29 april 2015

Akvarellsjalen

Då var det dags att sticka färdigt sjalen Akvarell. Garn och beskrivning har jag köpt på Yll o tyll i Uppsala. Mönstret är en grundmönster för en rätstickad trekantssjal på tvären. Det kan göras i vilket garn som helst, men jag valde samma garnkombination som i beskrivningen, nämligen två nystan Noro Taiyo 4 ply (jag valde fg 3) och tre nystan Drops Kid Silk (jag valde fg 21,25 och 11).

Jag fullkomligt älskar Noro's garner, men de är tyvärr inte riktigt i min prisklass. Här behövs det  emellertid bara två nystan, och då blir det ju genast lite mer överkomligt.

Sjalen stickas med två trådar tillsammans, en av vardera sorten. Stickor nr 6 och bara rätstickning, borde gå hyfsat snabbt!






















Uppdatering 6/5:

Färdig! Och hur mallig är inte jag....den är så vacker, och så mjuk, lätt och skön...



2 kommentarer:

  1. Vilka härliga färger det blir! Den kommer garanterat att bli jättefin.

    SvaraRadera
  2. Ja! Sjalen bli verkligen helt otroligt vacker! Och snabbt går det också, eftersom mönstret bara är i rätstickning. När man stickar med så här fantastiska färger blir det faktiskt finast med enkla mönster. Färgerna talar liksom för sig själva!

    SvaraRadera