tisdag 28 april 2015

Sveriges dyraste rundsticka

Sååå typiskt mig. Jag SKA ju inte köpa mer garn eller annat pysselmaterial, annat än om jag behöver för att göra färdigt något påbörjat projekt. I det här fallet behövde jag en rundsticka med lång kabel för att kunna sticka en kant runt min Shelly Kang-pläd. Den kostade 50 kr, vilket ju är överkomligt. Problemet är bara, att när jag skulle betala så blev det helt plötsligt över 600 kr! För det råkade åka med lite garn också i påsen, närmare bestämt fyra nystan Mandarin Petit och fem nystan Noro Kureyon.  Dessa nio nystan behövde jag inte. Men de var så fina och jag bara ville ha dem....

2 kommentarer:

  1. Det är just så det brukar bli när man älskar garn:-) Jag har försökt ha köpförbud på garn, men det går så dåligt och jag överträder det hela tiden. Nu har jag igen alldeles för mycket garn i mina lager. Suck! Det är så svårt att motstå vackra garner.

    SvaraRadera
  2. Precis så är det! Dessutom har ju många garner börjat komma i "kollektioner" nu, som är olika för varje säsong. Om man ser något garn som man verkligen vill ha så måste man ju köpa det på en gång. Väntar man för länge så tar det slut, och tillverkas inte mer.

    SvaraRadera