lördag 23 maj 2020

Turkisk pläd äntligen färdig!

Äntligen! Min turkiska pläd är färdig. Jag började på den redan 2013, och de 42 färdiga rutorna har legat i en papperskasse i garderoben sedan 2016....nu har jag i alla fall kommit mig för att sy ihop dem! Pläden blev ungefär 200*160 cm i storlek.

Resultatet blev inte riktigt bra. Jag beställde garnet i två omgångar, och det visade sig att det garn jag fick andra gången var tjockare, så de rutorna blev lite större. Jag har förökt blocka för att utjämna skillnaderna, men det funkade inte fullt ut. Så pläden är lite "bucklig" här och var, men det kan inte hjälpas. Pläden är "tung", och väldigt varm och skön. Vackra färger är det också, mycket vackrare i verkligheten än på bilderna.

Här är mina tidigare inlägg om pläden:

Inlägg nummer 1

Inlägg nummer 2

Och så här blev den till slut:










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar