tisdag 19 maj 2020

Raggsockor

Jag kan inte fatta att det har gått nästan ett år sedan jag gjorde något inlägg på min blogg senast! Självklart har jag handarbetat och pysslat en hel del sedan dess, och faktiskt till och med gjort färdigt en del saker! 😊😊😊

Nu har jag varit ute och tagit bilder på några av mina alster, så jag ska lägga ut dem här framöver tänkte jag. Tyvärr finns ju inte programmet Picasa kvar på nätet längre, så jag får försöka lära mig redigera på något annat sätt. Tills vidare får det duga med de redigeringsmedel som finns i datorn.

Förra sommaren stickade jag de här raggsockorna i Svarta fårets garn MAXI Multi, Jag köpte dessa fyra olika nystan på extrapris, och lyckades med konstycket att få färdigt alla de fyra paren fast jag har så svårt för att sticka hälar! Nystanen var på 150 g, och ett nystan räckte ganska exakt till ett par sockor i vuxenstorlek. Beskrivningen fanns på insidan av banderollen, och jag använde stickor nr.4.


Svarta Fårets MAXI-Multi i fg 6,7.8 och 9.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar