tisdag 16 juni 2015

Kvicksand

Det går inget vidare för mig just nu. Jag kämpar och sliter med allt möjligt, men ingenting blir bra. Egentligen ska jag inte beklaga mig, jag är frisk och har ett hus att bo i och mat på bordet varje dag.  Väldigt många människor har det mycket sämre än vad jag har, även om det förstås finns en hel del som har det bättre också.

Under år 2014 hände det mycket sorgligt och tråkigt i min familj. Men jag har nog inte unnat mig själv att sörja ordentligt, det har varit så många problem att reda ut och jag har liksom bara bitit ihop och jobbat på med att försöka lösa allting. Nu har väl det mesta ordnat upp sig, och jag har kunnat börja slappna av lite grann. Problemet är ju bara att när man stannar upp lite så kommer all trötthet och sorg som man har förträngt ifatt en, och helt plötsligt så känner man hur sliten och ledsen man egentligen är.

Just nu så känns det som att gå i kvicksand, jag kämpar och kämpar för att komma framåt men det händer liksom ingenting...Jag försöker att pyssla, men det går inte bra alls. Jag är så okoncentrerad och gör fel hela tiden så att jag får repa upp. Fast jag har gjort färdigt min mexikanska kudde i alla fall. Den blev inte särskilt bra, men någon gång i framtiden ska jag köpa en mera stadig innerkudde till den så att den får lite bättre form. Och så ska jag sy ett färgat fodral till den också, som det är nu så lyser det vita igenom det virkade, och det ser inte fint ut.

Juni månads disktrasa har jag gjort färdigt, den blev helt OK. Och så har jag gjort färdigt fram- och bakstycke till Fuchsiatröjan, och de blev också OK. Fast när jag skulle börja med ärmarna så blev det problem, för jag hade inte läst beskrivningen ordentligt i förväg. Det visade sig att ärmarna skulle stickas i slätstickning, och det tycker jag inte ser fint ut. Jag har inte bestämt mig för om jag ska göra färdigt ärmarna i slätstickning, eller om jag ska börja om och göra dem i rätstickning som jag trodde från början att det skulle vara.

Under tiden som jag funderar på Fuchsiatröjans ärmar så har jag börjat att sticka på min Skappelgenser som jag köpte garn till för en tid sedan. Egentligen hade jag inte tänkt göra den förrän till vintern, men nu började jag i alla fall eftersom jag ville sticka något enkelt där jag inte behövde tänka. Rätstickning och raka stycken - ungefär vad jag klarar av just nu.




Nu får jag åka och handla lite middagsmat, och sen får jag se om jag kan gå ut och träna lite i bassängen. I dag var vattnet 20 grader varmt för första gången, så nu borde det gå att bada. Fast himlen är full med stora svarta moln som ser ut att vara på väg hitåt, så vi får väl se hur det går med vattengympan. Får kanske bli en promenad på löpbandet i källaren i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar