fredag 25 mars 2016

Tomatsås

Jag gillar verkligen att laga mat! Och att titta på matprogram i TV. Min absoluta favorit är Masterchef Australia. Så mycket bättre än alla andra varianter av Masterchef!

I den australiska versionen är de som tävlar så otroligt duktiga, och dessutom är både deltagarna och domarna väldigt trevliga, till skillnad fråni andra länders versioner.

Enda nackdelen är att de använder mycket råvarar som vi inte har i vår del av världen, så man kan inte provlaga deras rätter så ofta.

Men för några veckor sedan såg jag ett avsnitt där stjärnkocken Marco Pierre White lagade en ganska enkel tomatsås som jag blev sugen på att försöka göra.

Receptet finns här.







































Såsen blev väldigt god faktiskt, jag gjorde italienska köttbullar också, med vitlök, citron, parmesan och persilja i smeten. Det blev faktiskt en riktigt god middag!



 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar