måndag 1 februari 2016

Skappelgenseren

År 2012 var det väldigt många som stickade Skappelgenseren.

Jag var inte så intresserad då, dels för att jag tyckte garnet var alldeles för dyrt, och sen var det ju liksom inte riktigt mina färger....

Nu har det gått några år, jag har lite bättre ekonomi, och jag har sett hur fantastiskt vackra och mysiga de här tröjorna faktiskt är! Så nu vill ju jag också ha dem, och jag jobbar just nu på två olika versioner i olika färger och garnsorter. Jag gör den enkla, ursprungliga modellen.

Nu för tiden finns det många andra modeller och färger på tröjan, man kan se dem på Skappelteamets hemsida.

Tröjan stickas i rätstickning med dubbelt garn, och jag använder stickor nr 7. Än så länge så tycker jag bäst om den camelfärgade tröjan i Raumagarn, men det kan ju ändra sig senare när jag har börjat använda dem.

Gratis beskrivning finns I Maria Skappels blogg.




Sandnes Suri 2652 och Mini Alpakka 2652




















Rauma Iris Z 923 och Inca 071




















fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar