tisdag 8 december 2015

Tändsticksakar med religiösa motiv

Jag är inte det minsta religiös. Snarare tvärtom! Vilket inte hindrar att jag tycker det kan vara väldigt vackert och stämningsfullt med religiösa bilder/motiv, särskilt i juletider. Det här pysslet har jag gjort efter instruktioner i ett nummer av 101 idéer som kom i januari förra året. Men jag bestämde helt självsvåldigt att det passar ovanligt bra som julpyssel!

Lätt att göra var det också. Tändsticksaskarna är den större modellen, d.v.s c:a 12*6,5 cm. Jag målade dem först med vit färg för säkerhets skull, för att inte motivet skulle lysa igenom. Sedan klistrade jag  fast lite väl vald bibeltext på askarna samt lackade med decoupagelim. Bibelsidan hade jag googlat fram på Internet och skrivit ut med färgskrivare på vanligt skrivarpapper.

 
 
Slutligen klistrade jag dit ett Madonna och barn-motiv som jag skrivit ut på fotopapper och klippt ut. Lite guldig tejp i nederkanten blev det också, bara för att jag kände för det. Ganska stämningsfullt tycker jag att det blev till slut!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar