måndag 16 mars 2015

Mera jobb...

Om man inte har något jobb så kan man ju alltid skaffa sig...Fast jag har ju egentligen hur mycket som helst att göra på pysselfronten. Och ändå så skaffar jag mig ännu mer nu, eftersom jag har bestämt att jag ska göra en kant på min Shelly Kang Blankie , fast den ju egentligen redan är färdig. Fast grejen är att den är ganska tung. Så när man draperar den över en soffa så ser kanten sladdrig och ojämn ut vilket har retat mig länge. Så nu har jag tänkt att jag ska sticka trianglar i alla mellanrum runt hela pläden. Och så kanske en svart kant runtom som avslutning.











Flikig kant


Instickade trianglar




































Uppdatering 18/4 2017:

Har börjat jobba med denna filt igen! Gjort färdigt alla trianglar runt kanterna och fäst alla trådar.
Stickat en liten triangel i varje hörn, eftersom jag ville att filten skulle bli rektangulär.
Virkat ett varv fasta maskor med svart garn runt hela filten. Funderar på hur jag ska fortsätta nu för att få en snygg kant.






















fortsättning följer....

2 kommentarer:

  1. Måste bara få säga att du är fantastisk! Här fanns så mycket vackert att vila ögonen på och man får sådan energi och lust att börja skapa. Härlig blogg du har! Hittade den bara av en slump men blev helt förtjust. Tittar säkert in igen!

    SvaraRadera
  2. Men så snällt sagt, tusen tack! Du är så välkommen att kika in igen!

    SvaraRadera