måndag 4 augusti 2014

Mindless virkning

Det är fortfarande alldeles för varmt och fuktigt ute för att det ska kännas behagligt. Vägrar att jobba med något annat garn än bomull....och inga krångliga beskrivningar tack! Min hjärna är liksom inte med riktigt i leken just nu..

Så idag har det blivit "mindless" virkning i bomull. Fasta maskor, tredubbelt garn (Catania, Safran, Tilda m.fl.) och virknål 4 mm. Virkade först en cirkel med en diameter på c:a 20 cm, slutade öka och fortsatte virka tills väggarna var c:a 11 cm höga...busenkelt! Inte blev det så många trådar att fästa heller, normalt sett så gillar jag inte att "virka in och klippa av" men i en så här tät virkning kan jag tänka mig att göra det...ingen regel utan undantag med andra ord...






Och så här blev det till slut! En stilig garnkorg!





OOPS! Det blev två grytlappar också av bara farten..

 
 



Och en sits till en pall som jag ska måla om...



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar