fredag 22 augusti 2014

En virkad skrivarhuv

Har retat mig länge nu på att skrivaren alltid är så dammig.....så jag bestämde mig för att den behövde ha ett överdrag.

Tidigare i veckan när jag röjde runt lite i en garderob så hittade jag en låda med ett antal mormorsrutor som jag har virkat för länge sedan. Så länge sedan att jag inte kan komma ihåg vad jag skulle ha dem till...en del är helt färdiga, en del är färdiga så när som på att trådarna ska fästas, och en del är halvvirkade....

Grabbade en näve rutor på måfå ur lådan, och har nu börjat sammanfoga dem till något som förhoppningsvis kommer att kunna fungera som en skrivarhuv....den kommer i alla händelser att bli den enda i sitt slag....

Än så länge så har jag fått till en ovansida på huven, återstår bara 4 väggar....

En dammig skrivare

En låda mormorsrutor...


Början till en skrivarhuv
  
Med lite fantasi och välvilja kan man börja skönja något huvformat....

 



Färdig! Ska försöka fixa bättre bild.




















Fortsättning följer..............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar