söndag 13 juli 2014

Extraprojekt i värmen

Egentligen ska jag ju bara jobba med projekt som står på min lista, men vissa dagar orkar jag inte göra något som kräver den minsta koncentration.....mitt huvud känns alldeles mosigt just nu på grund av pollenallergi, värmebölja och förkylning....så jag stack emellan med att göra några små enkla projekt som passade min hjärnkapacitet....

Handstickade disktrasor är ju inne just nu i alla handarbetsbloggar, och det passar ju bra nu när vi snart ska få nya bänkskivor i köket...så jag hoppade på trenden och stickade denna lilla skapelse i Järbo Soft Cotton och stickor 4 mm. Beskrivning finns som vanligt på Ravelry. En mjuk och skön trasa blev det, och jag kan tänka mig att göra flera om inte annat för att de är dekorativa.


Järbo Soft Cotton 8879
Nästa projekt blev en virkad Mandala i samma garn och färger som jag använder till min mexikanska solskenskudde. Beskrivning finns i samma blogg som kudden, nämligen Sara Star.


Mexican Sunset Mandala


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar