tisdag 15 juli 2014

Decoupage på blomkrukor

Med jämna mellanrum så får jag för mig att jag kan göra servettdecoupage. Det kan jag inte. Det blir jättefult varje gång, servetterna skrynklar sig och bildar fula veck, och i värsta fall går de sönder. Jag har följt alla goda råd och anvisningar som jag har hittat i böcker och på internet, men det hjälper inte!

Men lik förbaskat så försöker jag gång på gång, och tänker att "den här gången blir det säkert bättre!". För några veckor sedan försökte jag mig på att dekorera två stycken krukor "Skurar" från Ikea. Och bra blev det inte, men jag har bestämt mig för att jag ska använda dem i alla fall. Sen gjorde jag make-over på en terracottakruka också, men på den använde jag tygremsor och spetsar. Den blev helt OK tycker jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar