söndag 15 juni 2014

Virkade dammsugare






































En helt vanlig konversation hemma hos oss:

Jag: (med illa dold stolthet i rösten) - Titta här så fint jag virkar! Visst blir det väl likt?

Sambon: - Ehhh? Likt? Vad ska det föreställa då?

Jag: (lite mer otåligt nu) - Ja men, det ser du väl? Det är ju till och med rätt färg, ju!

Sambon: -  Öhhh, näää....det påminner väl lite om ett getingbo, kanske?

(Visst. Sure. Det fullkomligt kryllar av marsipangröna getingbon här där vi bor....)

Jag: (suckar uppgivet) - Nu går jag ut och badar.

Garnet jag använde är Svarta Fårets Tilda och virknål 2,5 mm.

Den utomordentligt bra beskrivningen hittade jag i bloggen Garnsligt som har gratis beskrivningar på många andra virkade godsaker också.

Uppdatering 22/6:

Jag tyckte nog att de blev ganska fina. Trots bristande support på hemmaplan....








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar