lördag 5 juli 2014

Harry Shawl i Nordlys

Nu är det dags att göra färdigt sjalen Harry. Mönstret jag använder finns på Ravelry och är gratis, men kräver inloggning. Garnet är Nordlys färg 949 från Viking of Norway. Stickor 5 mm.


Färg 949






















Den första delen stickade jag tills den hade 55 hål, därefter har jag nästan gjort klart de fem raderna med hålmönster som mönstret föreskriver. Men jag har gott om garn kvar, så jag tänker göra ytterligare några hålvarv.

Så här i efterhand så inser jag att hålmönster nog inte kommer helt till sin rätt i ett garn som har så stora variationer i färgerna, utan det hade sett bättre ut med ett enfärgat garn, eller ett med lite mindre färgskiftningar. Men nu vet jag det till nästa gång.



 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar