tisdag 11 maj 2021

Chokladbollens dag 2021-05-11

 Oj, så länge sedan det är sen jag bloggade senast. Nästan ett år har gått. Jag har faktiskt haft en lång period när jag inte har handarbetat eller pysslat så mycket. Andra intressen har delvis tagit över under den tid som har varit, främst då mitt musikintresse. Jag är lite grann periodare på att öva, men just nu spelar jag faktiskt ganska flitigt, mest på gitarr och ukulele.

Idag är det chokladbollens dag, och jag fick för mig att jag skulle baka några........jag är ju diabetiker och äter inte sötsaker, men jag gav bort dem till en barnfamilj i släkten, och de blev jätteglada! Särskilt som om hela familjen är förkyld och måste hålla sig inomhus.

Tre olika sorters bollar blev det:

1. Brigadeiro. (De bruna med chokladströssel). Smakar som chokladkola .Receptet finns HÄR

2. "Hemmagjorda Delicatobollar" (de chokladdoppade med kokos) Recept finns HÄR

3. "Vanliga chokladbollar" (De med pärlsocker och färgat strössel) Recept finns HÄR






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar