måndag 25 februari 2019

BOHO Granny blanket



Då är jag äntligen färdig med min Sunny Log Cabin Blanket och det är hög tid att ta sig an ett nytt UFO. Och det blir ytterligare en filt, men sen får jag nog börja göra färdigt lite andra saker också.

Beskrivningen till det här projektet finns här: BOHO Granny Blanket




Det gula garnet till mittcirkeln är DROPS Nepal fg 2923, det rosa till ytterkanten är DROPS Nepal 8910. De två melerade nystanen till blombladen är DROPS Big Delight fg 01 och fg 07.

Rutorna blir c:a 13 cm med virknål nr 5, och det ska vara 10*6 rutor sammanlagt. Så här ser de färdigvirkade rutorna ut:



Uppdatering 14/3: Grov virknål och tjockt garn gör ju att det går ganska fort. De sextio rutorna är färdiga! Men jag funderar på om jag ska göra lite fler rutor, för jag tycker nog att pläden blir lite för liten.



77 rutor blev det till slut. Nu virkar jag ihop dem i 7 rader med 11 rutor i varje. 42 rutor har jag virkat ihop än så länge:



Alla 77 rutorna är ihopvirkade nu. Jag har försökt virka en kant runt filten också, men det blir inte riktigt bra så det får vara så länge. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar