onsdag 29 juni 2016

2 dyra garnnystan

På fredag börjar det en CAL , d.v.s en mysterievirkning som jag tänkte vara med på. Till den behöver man 7 nystan av Järbo Nova. Jag beställde garnet, men när jag fick det så var två av färgerma slutsålda.

Så igår eftermiddag övertalade jag sambon att vi skulle göra en liten biltur på c:a 12 mil till Nedergårdens garn i Bollebygd, och KInna garn i Kinna för att se om någon av dem hade de två garnnystan jag behövde. Och titta vilken tur jag hade, jag fick tag på båda två!!


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fast när jag kom hem och plockade upp det jag hade köpt så såg det helt plötsligt ut så här:



















Så i stället för två garnnystan blev det 21 garnnystan......

Och så blev vi ju väldigt hungriga också, så vi var tvungna att stanna på Mandy's Diner i Skene och äta en rejäl middag innan vi åkte hem. Här är min portion:






































Så ja, 21 nystan i stället för två, en ganska dyr middag och så bensinkostnaden för 12 mil...det blev inte billigt att skaffa två nystan Nova...fast det blev ju en trevlig liten utflykt i alla fall!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar