fredag 20 maj 2016

Kluter

Jag har 42 stickade rutor som jag ska sy ihop. Och så har jag tre tröjor där alla delar är färdigstickade och ska sys ihop.  Men jag hatar att sy, jag är så dålig på det, det blir aldrig snyggt.
Jag vet att jag måste ta itu med det, men det tar emot så mycket, jag gör bara andra saker i stället.

Den här boken köpte jag för en tid sen. Den var ganska dyr, men den är verkligen jättefin och där finns massor med beskrivningar på fina disktrasor. Så nu stickar jag disktrasor i stället för att sy ihop saker som jag egentligen skulle.





Nu har jag stickat tre stycken kluter ur boken, dessa mönster är lite svårare än vad jag är van vid så det blir lite småfel här och var, och lite ojämnt blir det också. Fast jag tycker de är ganska fina och dekorativa i alla fall! Jag har använt stickor 3.5 mm och garnet är Järbo Elise.



Blomstereng

Brostein

Fargerik vårdröm













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar