lördag 7 februari 2015

Virkad korg i Paris

Jag skulle ju inte börja på något nytt var det sagt. Fast det är ju i restgarner åtminstone, så jag har i alla fall inte köpt något nytt garn. Och så tyckte jag att jag behövde en korg att förvara garn och virkade disktrasor i.

Gratisbeskrivning från DROPS, restgarner i Paris och Paris Denim, samt virknål nr 3. Och som sagt, jag virkar med restgarner. Så Garnstudio DROPS designer kan inte på något sätt lastas för detta färgval...


Restgarner i Paris






Bottenplatta färdig, 24 varv fm


Färdig! Fast det första fotoförsöket blev inte helt lyckat...
Jag är skapligt nöjd med korgen!
















































































Titta, garnet räckte till två grytlappar också!
Mönster
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar